Nahrávám...

Proč jsem neusiloval o členství v parlamentní vyšetřovací komisi reorganizace policie?

07.07.2016 | Aktuálně

Vracím se s odstupem k parlamentní vyšetřovací komisi reorganizace policejních útvarů. Dlužím odpověď, proč jsem neusiloval být jejím členem. Sice jsem byl ten den pracovně v zahraničí, ale:

A/ i s odstupem mám pocit, že prioritou musí zůstat parlamentní dozor nad průběhem a dopady personálně motivované reorganizace, spíš než zkoumání jeího původu a motivu. Dle mého vyřazením Šlachty začala, ale zdaleka neskončila. Navzdory prohrané bitvě v projednání pohledu policistů a státních zástupců sněmovním výborem pro bezpečnost /ČSSD,ODS,TOP, KSČM), nelze vzdát tlak na zbrždění nebo tlumení destrukce a poškození právního státu s mnohamiliardovými škodami jak na devastovaných útvarech, tak v jejich výkonech.
 
B/ Vyšetřovací komise je spíše slepým ramenem, do kterého chce ČSSD odvést rozhořčení, parlamentní a veřejný zájem o zapírané negativní dopady Chovancových kroků i jejich mimořádně kritické hodnocení ze strany vysokých státních zástupců a policistů. Pomoc ODS a TOP v tomto úkroku je pochopitelnou kompenzací ponížení těchto stran, které vyvolalo odkrytí pokleslých poměrů a vládnutí na úřadu vlády premiera Nečase. Touha odvety Šlachtovi (a Ištvánovi) bez ohledu na bizarní carské a zřejmě nezákonné poměry ve Strakově akademii, ovšem podkopává kredibilitu jejich motivů v Komisi i pozici předsedy vyšetřovací komise Blažka z ODS. Pokud nezíská důvěryhodnost, nebudou vyslýchaní svědci spolupracovat a Komise nedospěje k závěru ani konsenzu a propadne.
 
C/ Těm, kteří mne požádali o pomoc se svou prací v Komisi rád pomůžu, pokud by se náhodou odkryl skutečný motiv chování ministra vnitra a ČSSD, byl by to krok za rámec úlohy fíkového listu a jakési hry na schovávanou. Ale nejde jen o to PROČ, ale zejména o to JAK, JAK z hlediska práva a správních procedur. JAK, to je bytostně věc parlamentu a právního státu. Přesně to byla páteř práce vyšetřovací komise pro opencard a v důsledku závěrů i žaloba Komise na státní zástupkyni Máchovou a policejné útvar UOKFK. Proč zametali vyšetřování nevím, ale jak to dělali jsme zjistili.
 
D/ Mezi tím je ale primární pracovat na zastavení devastace a omezení jejích dopadů, bez ohledu na motivy ČSSD a ministra Chovance. Ekonomické oživení a obnovená převaha důvěry občanů ve směr vývoje země nejsou bez účinného a vymožitelného právního státu vůři korupci ve veřejném sektoru a politice udržitelné. Cenou za zrušení FiPo Ivanem Langrem bylo období hluboké stagnace vyšetřován í korupce, zametání vybuchujících korupčních afér, Dalík, Řebíček, Rittig, Bém - Kolibřík, Bárta, politické ingerence do vyšetřovaných caus a lokajské chování vysokých policejních funkcionářů, rozprodej a skrytá privatizace pražské hromadné dopravy i zdravotnictví, obchodování s informacemi z vyšetřovacích trestných spisů, devastace a zkriplování obrany státu, stagnace výstavby veškeré infrastruktury, boj o kontrolu Policie, soudů i státních zastupitelství. Patří k tomu i Nečasem kontrasignovaná a zjevně kriminální klausova amnestie, soud ve švýcarské Bellinzoně, pád pražských státních zástupců Rampuly a Grygárka, masivní zlodějny a rozsáhlá korupce Ratha, ale i v zavírání v severních a vyšetřování v jižních regionech a mnohé další. Stále toto období ale ještě není za námi. A možná i proto ta brzda proti speciálním útvarům? Že by?
 
Plukovaník Šlachta, díky úslužným generálům na policejním prezidiu, i některým kolegům ve výboru pro bezpečnost, předčasně a možná zbytečně ztratil naději a důvěru v parlamentní demokratický systém, po jedné prohrané bitvě. To ale určitě není konec. Alespoň pro mne ne. ig